Lumea întreagă la un click distanță
    Atracții turistice / Itinerarii spirituale

    Ashramul Advaita, Mayavati, India

    Advaita Ashrama, Mayavati, este un filială al lui Ramakrishna Math,1 fondată la 19 martie 1899 la îndemnul lui Vivekananda de către discipolii săi James Henry Sevier și Charlotte Sevier. Astăzi publică scrierile originale ale lui Vivekananda.

    Fiind un ashram dedicat studiului și practicării filozofiei Advaita Vedanta nu sunt adorate imagini sau idoli, nici măcar ale lui Ramakrishna și nicio imagine nu a fost plasată în incintă conform regulilor stabilite de Vivekananda.



    Advaita Ashrama, Mayavati, o ramură a Ramakrishna Math, fondată la 19 martie 1899. Foto: Soumya IITC/Wikipedia.


    Denumit și Mayavati Ashram, Advaita Ashrama este situat la o altitudine de 1940 de metri, la 22 km de Champawat în districtul Champawat, Uttarakhand și la 9 km de orașul Lohaghat.

    Ashramul este centru editorial principal al Ordinului Ramakrishna pentru cărți în engleză și hindi, în principal prin filiala sa din Kolkata.

    De asemenea, administrază un spital caritabil la Mayavati.

    Printre publicațiile sale importante se numără The Complete Works of Swami Vivekananda în engleză și în hindi, The Life of Swami Vivekananda și traduceri în engleză ale unor importante scripturi hinduse.

    Unele dintre manuscrisele vechi ale ashramului au fost microfilmate și păstrate la Centrul Național pentru Arte Indira Gandhi (IGNCA) din Delhi.

    Localizare

    Scurt istoric

    În 1895, James Henry Sevier, un fost căpitan în armata anglo-indiană, împreună cu soția sa Charlotte Elizabeth Sevier, l-au cunoscut pe Vivekananda în Anglia.

    În 1896, au călătorit cu el prin Elveția, Germania și Italia, unde Vivekananda și-a exprimat dorința de a avea un loc unde adepții din Himalaya să se retragă și să studieze Vedele.

    În decembrie 1896, cuplul s-a mutat în India, cu scopul de a găsi un loc pentru a înființa un ashram. Ei au închiriat un bungalou în Almora și acesta a devenit reședința lui Vivekananda și a familiei Sevier pentru următorii doi ani.

    Mai târziu, cuplul Sevier împreună cu Swami Swarupananda, un discipol al lui Vivekananda, au început să caute un loc mai potrivit, care a fost găsit în iulie 1898, în mijlocul pădurilor dese de cedru, pin și stejar.

    Terenul, care era până atunci o plantație de ceai, a fost achiziționat imediat și devenit locația noului ashram.

    În cele din urmă, în martie 1899, cu ajutorul lui Swami Swarupananda, ashramul a fost înființat cam în aceeași perioadă în care Belur Math lua ființă lângă Kolkata.

    După moartea subită a lui Rajam Iyer, primul editor al jurnalului englez Prabuddha Bharata,2 publicația a fost întreruptă pentru câteva luni în 1898.

    Postul de editor i-a fost acordat lui Swami Swarupananda, care a devenit și primul stareț al ashramului la deschiderea sa la 19 martie 1899. El a deținut această funcție până la moartea sa în 1906.

    Din 1899, Advaita Ashrama a avut 19 stareți (adhyaksha). Primii trei stareți au fost, de asemenea, editori ai publica'iei Prabuddha Bharata. După aceea, posturile de stareț și editor au fost ocupate de persoane diferite.

    Advaita Ashrama, Mayavati, are o mică pensiune cu facilități limitate.

    Oaspeții care primesc o aprobare prealabilă pot sta de la mijlocul lunii martie până la jumătatea lunii iunie și de la jumătatea lunii septembrie până la jumătatea lunii noiembrie.

    În mod obișnuit, perioada de sejur permisă pentru un grup sau o persoană este de 2-3 zile.

    Din 1903, Spitalul de Caritate Mayavati îngrijește mii de oameni din această regiune îndepărtată din Himalaya. Se asigură tratament medical și teste clinice. Toată asistența medicală oferită de spital este gratuită.

    Advaita Ashrama, Mayavati, găzduiește o bibliotecă cu peste 14000 de cărți și 40 de reviste și un număr mare de cărți rare. Deși majoritatea volumelor sunt în engleză, o bună parte sunt în bengaleză, sanskrită și hindi.

    Ashramul conduce tabere de ajutor în mai multe sate din zona Kumaon. Se distribuie gratuit celor nevoiași îmbrăcăminte și alte articole. Copiii sunt sprijiniți prin burse și sponsorizarea profesorilor.

    Cum se poate deveni călugăr în Ordinul Ramakrishna

    Bărbații necăsătoriți, absolvenți de facultate (nu femei), care sunt gata să „lase în urmă familia și prietenii, profesia și realizările, toate interesele, plăcerile și preocupările lumești și să îmbrățișeze viața monahală”, se pot alătura Ordinului Ramakrishna.

    Femeile se pot alătura la Sri Sarada Math, care urmează aceleași idealuri.

    Anumite cerințe de vârstă și de sănătate trebuie îndeplinite pentru a putea suporta dificultățile vieții monahale și a sluji cu abnegație pe alții.

    Cei care se alătură sunt așteptați să facă munca pentru ashram sau pentru slujirea semenilor într-un spirit de venerație.

    Practica spirituală zilnică constă în „japa, meditație, rugăciune, venerație, intonare de imnuri, cântece devoționale (bhajan), studiul literaturii sacre și alte practici spirituale”, străduindu-se să dezvolte calitățile unui sadhu (persoană bună, virtuoasă, desăvârșită), cum ar fi puritate, devotament, detașare, altruism, sinceritate și brahmacharya (castitate).

    Practica spirituală (sādhana) constă dintr-o combinație de Karma Yoga, Bhakti Yoga, Raja Yoga și Jnana Yoga.

    Mantra Diksha3 sau inițierea spirituală este o ceremonie solemnă individuală în care guru împărtășește o mantra aspirantului. El va arăta aspirantului cum trebuie repetată mantra și metoda de meditație (upāsana, ritualul devotamentului).

    Un candidat va deveni călugăr (sannyāsa) după cel puțin nouă ani, care este timpul necesar de pregătire pentru aceasta.

    Dacă un membru al ordinului alege să abandoneze haina de călugăr și să părăsească ordinul, el poate face acest lucru în orice moment, fără nici o obligație legală sau financiară.

    Note

    1. Ramakrishna Math este organizația juridică care administrează Ordinul Ramakrishna, considerată parte a mișcărilor hinduse de reformă. A fost înființată de discipolii sanyasini ai lui Ramakrishna Paramhansa condusă de Swami Vivekananda la Baranagar Math în Baranagar, lângă Calcutta (acum Kolkata), în 1886. India. Sediul Ramakrishna Math și al organizației sale gemene, Ramakrishna Mission se află la Belur Math (în Bengalul de Vest, India).

    Deși Ramakrishna Math și Ramakrishna Mission sunt separate din punct de vedere juridic și financiar, ele sunt strâns legate între ele și sunt considerate organizații gemene. Toate centrele filialelor Ramakrishna Math intră sub controlul administrativ al Consiliului de Administrație, în timp ce toate centrele filialelor Misiunii Ramakrishna intră sub controlul administrativ al Corpului de conducere al Misiunii Ramakrishna.

    Ramakrishna Math și Ramakrishna Mission au 214 centre în toată lumea: 163 în India, 15 în Bangladesh, 14 în SUA, 2 în Rusia și Africa de Sud și câte unul în Argentina, Australia, Brazilia, Canada, Fiji, Franța, Germania, Irlanda, Japonia, Malaezia, Mauritius, Nepal, Țările de Jos, Singapore, Sri Lanka, Elveția și Regatul Unit. În plus, există 45 de subcentre (22 în India, 23 în afara Indiei) sub diferite centre.

    Pe lângă aceste centre există aproximativ o mie de centre neafiliate (numite în mod popular „centre private”) în întreaga lume, înființate de adepții lui Sri Ramakrishna și Swami Vivekananda.

    2. Prabuddha Bharata sau Awakened India este un jurnal lunar în limba engleză al Misiunii Ramakrishna, publicat din iulie 1896. Conține articole și traduceri despre științe umaniste și sociale, inclusiv religioase, psihologice, istorice și teme culturale. Are o secțiune de recenzii de cărți în care sunt analizate publicații importante din presa universitară din întreaga lume. Este editat din Advaita Ashrama, Mayavati, Uttarakhand și publicat și tipărit în Kolkata.
    Prabuddha Bharata este cel mai longeviv jurnal in limba engleza din India. Patru reviste suplimentare sunt publicate de Ramakrishna Mission: Udbodhan (în bengaleză), The Vedanta Kesari (engleză), Sri Ramakrishna Vijayam (tamilă), Vivek Jyoti (hindi).

    3. Sanskrită: dīkṣ, „a consacra”.




    TE-AR MAI PUTEA INTERESA

    Vestigiile rupestre din Munţii Buzăului sunt răspândite pe o distanţă de peste 80 km, mai ales în împrejurimile comunelor Bozioru, Colţi, Cozieni şi Brăeşti. Alte amenajări similare mai sunt și pe raza comunelor Cătina şi Sibiciu, precum şi pe raza oraşului Nehoiu.
    Langa Sinca Veche, in dealul Plesu, se afla o grota cu mai multe incaperi. Pe peretii grotei, inca se mai vad urmele lasate de uneltele folosite la sapatul in piatra. Unii cercetatori sustin ca aceste vestigii sunt din perioada dacica sau chiar predacica, deoarece pe unii pereti se pot vedea inscriptii necrestine, intr-o limba necunoscuta.
    Se consideră că Mânăstirea Hemis a existat înainte de secolul al XI-lea și este legată de Naropa, discipolul yoghinului mahasiddha Tilopa și învăţătorul lui Marpa Lotsawa. Se crede că Naropa și Tilopa s-au întâlnit la Hemis.
    Manastirea Ciolanu este situata in vecinatatea localitatii Magura, judetul Buzau. Este atestata documentar din secolul al XVI-lea. Are doua biserici, una la intrare, numita Biserica din Vale si o alta, mai veche, la cativa zeci de metri mai sus, numita Biserica din Deal.
    Bisericuţa lui Iosif reprezintă cea mai importantă şi mai bine conservată dintre sihăstriile din zona satelor Aluniş-Nucu. Cunoscută şi ca Peştera lui Iosif, este în prezent o mică încăpere săpată în stâncă. Prezenţa peştelui ca simbol deasupra intrării conduce la opinia existenţei aici a unui loc de cult paleocreştin încă din secolul 3 sau 4.
    Mănăstirea Cetăţuia Negru-Vodă este un loc plin de istorie şi cu o bogată încărcătură religioasă. Schitul Cetăţuia Negru-Vodă, vechea denumire a mănăstirii, nu se ştie exact cînd a fost construit, dar tradiţia locală vorbeşte despre ctitorul Negru Vodă.